Jaarverslag 2022 Sailability

Het zeilen
In het vierde jaar van ons bestaan hebben we in totaal zeven deelnemers gehad, die twaalf zeildagen gevuld hebben. Twee dagen hebben we moeten laten vervallen, een keer omdat de weersomstandigheden een veilige vaart niet mogelijk maakte en een keer omdat de betreffende zeiler wegens ziekte op het laatste moment moest afzeggen. Derhalve kwam het goed uit dat er twee extra (inhaal)dagen gepland waren, deze zijn goed benut.
Vrijwilligers
Het vrijwilligersbestand bestaat uit zestien vrijwilligers waarvan er steeds vijf dienst hebben. Deze regeling bevalt goed en is voldoende om op tijd de boten in het water te krijgen.
Deelnemers
De beperkingen waarmee onze deelnemers te maken hebben zijn; een dwarslaesie, slechtziend, halfzijdige verlamming en down.
De tillift bewijst goede diensten zowel voor de zeilers als voor het in- en uit-takelen van de zwaarden.
Soms doen we wat extra’s voor deelnemers, tijdens een van de hete zondagen zou een deelnemer dolgraag eens zwemmen in de plas. Met Don Knapen en zijn surfplank als stand by hebben we deze deelnemer een onvergetelijke middag bezorgd. De tillift deed uitstekend dienst om de zwemmer op het droge te hijsen.
Begeleiders
Sommige zeilers brengen begeleiders mee, dat is geen probleem, alleen verwachten die begeleiders soms dat wij hen ook bezighouden en/of dat wij een restaurant hebben, waar ze met een knip van de vingers een bestelling kunnen plaatsen. We hebben hen erop attent gemaakt dat dat niet de bedoeling is en bij nieuwe aannames wordt hierop dan ook extra gewezen
Vergaderen
Dit doen we, indien nodig, tijdens de koffie vooraf aan de komst van de deelnemers.
Kosten
We hebben geen extra kosten gehad en konden derhalve een bedrag van € 210.—aan de
penningmeester overmaken.

Namens het Sailability team, Magda Syrier, commissie voorzitter